ČUČORIEDKOVÉ MUFFINY

Muffinky sú dezertom, ktorý sa dá neustále robiť inak, stačí len keď použijete inú múku, urobíte ich s ovocím alebo bez, s čokoládkou alebo bez, urobíte ich makové, orechové alebo kokosové. Je toľko možností a určite som ešte všetky nevyčerpala a to som ešte nespomenula polevy.
Jednoznačne ale patria k mojím najobľubenejším sladkosťiam.
Ja som skombinovala bezlepkovú múku Jizerku s pohánkovou, ktorá sa super kombinuje s orechami a tie som v recepte použila tiež. Aby boli muffinky šťavmatejšie použila som čučoriedky, tak hor sa na recept.

Ingrefiencie na 6 muffinov:

70 g bezlepkovej múky Jizerka (tí čo lepok môžete pridajte špaldovú múku)
60 g pohánkovej múky
1,5 ČL kypriaceho prášku do pečiva
1/4 ČL škorice
1/2 balíčka vanilkového cukru
90 g trstinového cukru
30 g najemno nasekaných vlašských orechov
1 vajce
50 ml slnečnicového oleja
120 g bieleho jogurtu (ja som použila bezlaktózový)
100 g čučoriedok

Muffinová forma

Postup:

Ako prvé si predhrejeme rúru na 200 stupňov. Medzitým zmiešame múky s práškom do pečiva , škoricou a nasekanými orieškami. V druhej miske rozmiešame rozbité vajíčko, primiešame olej, cukor, vanilkový cukor a jogurt. Dobre premiešame a postupne vmiešame múčnu zmes. Nakoniec opatrne pridáme čučoriedky.
Ak náhodou nemáte doma čučoriedky, môžete použiť aj iné ovocie napr, jahôdky.





Komentáre

Obľúbené príspevky