CUKINOVÉ BROWNIE

Tento koláčik vznikol tak nejak náhodou, ani som netušila, že zo všetkých ingrediencií sa mi upečie také vynikajúce brownie.
Chcela som použiť ľanovú múku, ktorú som si kúpila minulý víkend, už dlho sa na mňa pozerala z police bio obchodu, až som si ju konečne odniesla domov. Aj keď zatiaľ bez nápadu, kde by som ju mohla použiť. Ľanová múka je veľmi zdravá, obsahuje veľa bielkovín, vysoký podiel vlákniny, omega 3 mastných kyselín a zároveň nízky obsah uhľohydrátov a tukov. Takže je vhodná pre všetkých, ktorí sa radi zdravo stravujú, športovcov alebo aj tých, ktorí chcú zrovna trošku schudnúť.☺
Koláčik je nenáročný na suroviny a čo sa mne veľmi páčilo nezašpinila som veľa riadu. Je to jeden z tých koláčikov, kde zamiešate spolu suroviny, zmes vylejete na plech, pečiete a už len vychutnávate. Svojou chuťou a konzistenciou naozaj pripomína brownie, tak preto vznikol aj jeho názov.
Spapal sa za jeden víkend, taký bol dobrý.

Ingrediencie:

4ks vajec
1 hrnček kokosového cukru
1 hrnček slnečnicového oleja
1 1/2 hrnčeka bezlepkovej múky Schär Mix IT universal
1/2 hrnčeka ľanovej múky
Trošku vody
3/4 hrnčeka holandského kakaa
2 ČL sódy bikarbóny
2 ČL mletej škorice
2 väčšie ČL rumovej esencie
Nasekané sušené marhule
4 hrnčeky nastrúhanej cukety
Kokosový olej na vymastenie plechu


Postup:

Rúru predhrejeme na 180 stupňov. Vymiešame vajíčka s cukrom, keď nám vznikla pena, tak pridáme múku, holandaké kakao, škoricu, sódu bikarbónu. Ľanovú múku najprv rozmiešame s troškou vody, bude sa trošku hrudkovatieť, ale to je ok, pridajte ju k ostatným surovinám a dobre premiešame. Potom pridáme olej, premiešame a nakoniec rumovú esenciu a cukinu. Nakoniec si na malé kocky nasekáme sušené marhule, vmiešame do cesta. Plech vymastíme kokosovým olejom a vysypeme múkou, aby sa nám cesto neprilepilo. Koláčik pečieme cca 25 minút, závisí ale od každej rúry. Cca po 25 minútach vyskúšajte špajdlou, či je koláčik upečený.
Na koniec ho môžete ešte posypať práškovým trstinovým cukrom, ale nemusíte. Záleží ako veľmi sladké máte radi. ☺


Komentáre

Obľúbené príspevky