BABIČKINE DOLKY

Určite aj vy si spomínate ako Vám robila babička alebo stará mama na raňajky palacinky, lievance, krupicovú kašu s kakaom alebo dolky. Aj mne ich moja babička robievala, hlavne cez letné prázdniny. Síce mi ich teraz nepripravila, ale poslala mi domáce vajíčka a jabĺčka. Rozmýšala som, čo by som mohla z jabĺčok napiecť, ale keďže som mala ešte stále koláčiky z Vianoc, rozhodla som sa pre dolky na raňajky do nového pracovného týždňa. Recept je bez lepku, keďže som používala hladkú ryžovú múku a bez laktózy. Dolky si môžete dať s nejakým dobrým džemikom, ja som mala domáci slivkový, tiež od babičky a niektoré som skombinovala s jogurtom, ryžovým sirupom a nasekanou zmesou orieškov. Ďakujem svojej babičke za ingrediencie. 😊 Verím, že Vás recept na babičkine dolky poteší a pochutíte si rovnako ako my.

Ingrediencie na 16 dolkov:

300 ml rastlinného mlieka
300 ml najemno nastrúhaných domácich jabĺčok
300 ml ryžovej hladkej múky
1 prášok do pečiva
1 vanilkový cukor
1 PL chia semienok
1 vajce
trošku mletej škorice
maslo

domáci džem (slivkový som použila ja)
Alebo
biely bezlaktózový jogurt
ryžový sirup
zmes nasekaných orieškov (mandle, pekanové orechy, vlašské orechy...)

Postup:

Najprv som si v jednej miske zmiešala všetky sypké suroviny. Zvlášť som v mlieku rozmiešala vajíčko, ktoré som potom vyliala do sypkej zmesi a pridala aj nastrúhané jabĺčka. Všetky suroviny som dobre premiešala a nakoniec som pridala chia semienka. Na panvici som di rozpustila maslo a vytvárala dolky.
Na hotové dolky som dala biely jogurt, preliala ryžovým sirupom, posypala orechami a raňajky alebo zdravá desiata sú hotové.

Mňam. 😊


Komentáre

Obľúbené príspevky