GAŠTANOVÝ TART

Nedávno som ochutnala v jednej kaviarni úžasný raw gaštanový koláčik. Poznáte aj vy ten moment, keď Vám niečo tak chutí, že nechcete aby z toho ubúdalo a vy ste si to  mohli vychutnávať donekonečna. Tak presne takýto pocit som mala ja, čo ma inšpirovalo aby som napiekla podobný návykový koláčik. A tak vznikol gaštanový tart. Aj keď hon na gaštanové pyré a bezlaktózové mascarpone sa zdal ako "mission impossible", ale  všetko dobre dopadlo a nakoniec som ho v obchode našla a mohla som tak pripraviť tento úžasný koláčik. Mascarpone som našťastie objavila cez víkend v úžasnom freshmarkete, v jednom bioobchodíku. Pôvodne som naň chodila do jedného hypermarketu, ale už ho viac nepredávajú, tak som musela pohľadať alternatívu, kde ho predávajú. Musím Vás ale upozorniť, že nezostanete len pri jednom kúsku, určite ich zjete na posedenie viac. Tento koláčik je bez lepku a bez laktózy, tak si môžu dopriať aj všetci, ktorí majú tieto intolerancie.

Ingrediencie na okrúhlu formu 26 cm:

300 g bezlepkových maslových sušienok
90 g bezlaktózového masla
3 vajcia
150 g trstinového jemného cukru
400 g bezlaktózového mascarpone
200 g tvarohu
1 vanilkový cukor z pravej vanilky
1 ČL škorice
35 g nasekaných orechov (zmes vlašských orechov, mandlí, podľa chuti)
50 ml rumu
250 g gaštanového pyré
Trochu gaštanového pyré navrch na strúhanie

Postup:

Najprv si pripravíme cesto na tart a vyhrejeme rúru na 200 stupňov. V kuchynskom mixéri si najemno zomlieme sušienky, pridáme do misky so zomletými sušienkami zmäknuté maslo a rukami vymiešame cesto. Formu si vymastíme maslom, aby sa nám cesto neprilepilo na formu. Na dno a po okrajoch roztlačíme pripravené cesto. Vložíme na chvíľu do chladničky a pripravíme plnku. Mixérom najprv vymiešame vajcia s cukrom do peny, pridáme mascarpone, tvaroh a opäť dobre vymiešame mixérom. Stierkou vmiešame vanilkový cukor, škoricu,nasekané orechy a dobre premiešame. Nakoniec mixérom zapracujeme gaštanové pyré a vmiešame rum. Plnku vylejeme na pripravený korpus a dáme piecť. Je dobré ak do na spodok na plech dáte ešte misku s vodou. Ak by Vám náhodou ostala plnka, môžete ju samostatne vyliať do misiek a dať piecť s tartom. Pečieme hodinu, po dopečení necháme ešte polhodinku v rúre a nakoniec dáme po vychladnutí do chladničky.
Pred podávaním posypeme nastrúhaným gaštanovým pyré.


Komentáre

Obľúbené príspevky