MAKOVÁ TORTA S VANILKOVOJAHODOVÝM KRÉMOM

Tento víkend bol meninový, celý minulý týždeň som plánovala čo dobré by som napiekla. Podmienkou ešte bolo, že meninový koláčik musím nejako prežiť cestu domov k mojim rodičom. Mala som neodolatelnú chuť na niečo makové a už stačilo len vymyslieť, s čím mak skombinujem a tak vznikla makovovanilková kombinácia. Do vanilkového krému som pridala ešte jahôdky, ktorými som nakoniec navrchu tortu aj ozdobovala. Krém mi veľmi chuťou pripomínal vanilkový termix , pamätáte si na neho ešte? Alebo možno vanilkový pribináčik. Urobila som ho trošku viac než som nakoniec potrebovala na plnenie tortového korpusu a tak som zvyšný krém odložila a možno ho použijem ma vanilkové cupcaky alebo do palaciniek. Keby ste ale chceli môžete ho zjesť aj len tak, zobrať si ho do práce a osladiť si každý pracovný deň.

Suroviny na okrúhlu formu s priemerom:

4 vajcia veľkosti L
300g jemne zomletého maku
1 ČL kypriaceho prášku do pečiva s vínnym kameňom
120 g  medu
100 g  bezlaktózového masla
100 g  bieleho bezlaktózového  jogurtu

Suroviny na vanilkovojahodový krém:

500ml ryžového mlieka
2 balíčky vanilkového cukru z pravej vanilky
2 zlaté klasy
240 g masla
500 g bezlaktózového tvarohu
6 PL práškového trstinového cukru
Citrónová kôra
Mletá škorica
Mrazené jahody

Na ozdobenie jahody

Postup:

Najprv si pripravíme korpus. Rúru predhrejeme na na 170 -180 stupňov. Oddelíme bielka od žĺtkov a vyšľaháme z nich sneh. Zvlášť v miske dobre premiešame mak s kypriacim práškom, do tejto zmesi pridáme žĺtka, med, zmäknuté maslo a jogurt. Dobre premiešame všetky suroviny dokopy a nakoniec jemne vmiešame sneh. Keď je cesto na makový korpus dobre vymiešané, vlejeme ho do pripravenej, maslom vymastenej formy, ktorú sme ešte vysypali makom, aby sa nám korpus neprilepil o formu. Pečieme približne 40-50 minút. Kým sa nám pečie korpus, pripravíme si krém. V hrnci uvaríme akoby pudingovú zmes z dvoch zlatých klasov, mlieka a pred zovretím mlieka ešte pridáme jeden balíček vanilkového cukru. Keď sa zmes uvaríme necháme ju vychladnúť. Z masla, 6 PL trstinového práškového cukru a tvarohu vymiešame dohladka hmotu, pridáme citrónovú kôru (ja som pridala 1 plytkú polievkovú lyžicu, ale každý môže podľa chuti), mletú škoricu a dobre premiešame. Nakoniec pridáme vychladnutý puding zo zlatých klasov a vymiešame do hladka. Do krému jemne vmiešame mrazené na štvrtiny nakrájané jahody, ale tak aby sa nám krém nezafarbil na červeno. Korpus po vychladnutí prekrojíme na poly a krém natierame a zarovnáme špachtľou. Krém natrieme aj navrch a ozdobíme jahodami. Maková torta je na svete.


Komentáre

Obľúbené príspevky