OPITÝ MRKVOVÝ KOLÁČ S KARAMELOM A MANDĽAMI

V poslednej dobe mám takú tradíciu, vždy v nedeľu pečiem. Dnes bolo krásne babie leto a tak som premýšľala ako si urobiť nejaký jesenný koláčik, kde nebudem potrebovať dlhú prípravu, aby som stihla sa trošku pomotkať vonku ešte a užiť si počasie. V prvej chvíli ma napadlo, že urobím niečo z tekvice, ale potom som zistila, že mám vlastne chuť na mrkvový koláč. Je úplne bez múky a bez laktózy, tak si ho môžu dať aj bezlepkáči a bezlaktozáči (neviem či takéto slovo vôbec existuje, ale  tak hodilo sa mi sem k tým bezlepkáčom) alebo ľudia s intoleranciou kravskej bielkoviny. Ešte ma napadlo, že by som mohla využiť ten otvorený rum, čo mám v chladničke, keď som naposledy robila slivkový koláč. Aby náhodou nebol málo sladký, tak som ho navrch poliala ešte domácim karamelom z kokosového cukru, takže tento koláčik je aj pre ľudí, ktorým  majú problém s cukrom, keďže kokosový cukor ma nízky glymekický index. Karamel som dnes robila asi po prvýkrát sama, tak som rada, že sa mi takto podaril.
Ja som si hneď po dopečení musela jeden kúsok odkrojiť a mala som  na mále aby som si neodkrojila ďalší a potom ešte jeden. Tak nech sa páči recept na lásku s mrkvovou príchuťou.

Suroviny:

5 slepačích vajíčok
20 g kokosového cukru
200 g Paleo mandľovej múky
100 g vlašských orechov
1 KL kypriaceho prášku s vínnym kameňom
trošku himalájskej soli
citrónová kôra
300 g nastrúhanej mrkvy

na vrch
plátky mandlí
tuzemský rum
kokosový cukor

Karamel:
17 g kokosového cukru
voda
7 g Alsanu (rastlinný margarin ako náhrada masla)

Postup: 

Najprv vyšľháme vajíčka s cukrom do peny, cca minút. Zvlášť v miske potom zmiešame múku, posekané vlašské orechy, kypriaci prašok, citrónovú kôru, soľ a najemno nastrúhanú mrkvu. Všetko potom pridáme k vajíčkam s cukrom. Všetko dobre premiešame a cesto vylejeme do okrúhlej formy, ktorú som  si najprv vymastila Alsanom a vysypala strúhaným kokosom, aby sa mi koláčik neprilepil. Koláčik sa piekol na 180 stupňov cca 60 minút. Vrch koláčika som ešte posypala rovnomerne zvyškom kokosového cukru. Kým sa koláčik piekol časť plátkov mandlí som namočila do rumu a tak 10 minút pred dopečením som koláčik posypala rumovými mandľami a čistými mandľami. Pripravila som si karamel, cukor zmiešame s vodou a keď sa cukro rozpustí a začne mať zlatú farbu, pridáme plátok Alsanu a varíme až kým karamel nebublinkavie.
Karamelom potom polejeme vychladnutý koláčik.



Komentáre

Obľúbené príspevky