ŠVAJČIARSKY MRKVOVO-MANDĽOVÝ KOLÁČ

Nič lepšie ako pripraviť pre najbližších sladký koláčik, nechala som sa znovu inšpirovať mojím obľúbeným časopisom Apetit. Táto švajčiarska špecialita sa volá aj rublitorte. Milujem mrkvové koláče, preto som si bola istá, že tento bude určite minimálne tak úžasný ako všetky, ktoré som zatiaľ ochutnala. Nemýlila som, celý sa skoro minul v priebehu dňa.

Ingrediencie na 1 okrúhlu formu:

Maslo a kokoska na vymastenie formy
5 vajíčok
250 g trstinového cukru
250 g mrkvy
250 g mletých mandlí
80 g špaldovej múky
1 ČL kypriaceho prášku do pečiva
šťava z 1 citróna

Postup:

Rúru predhrejeme na 180 stupňov  okrúhlu formu vymastíme maslom a kokoskou. 5 žĺtok vymiešame s trstinovým cukrom do peny a pridáme múku spolu s kypriacim práškom, pomleté mandle a najemno nstrúhanú mrkvu, premiešame, pridáme šťavu z citrónu a nakoniec primiešme vymiešané bielky do snehu. Cesto som vyliala do formy a piekla asi 40 až 45 minút.

Komentáre

Obľúbené príspevky