ORECHOVÉ TOLIARIKY

Vianočné pečenie patrí jednoznačne medzi moje najobľúbenejšie aktivity. Najradšej by som si zobrala v decembri dovolenku, aby som mohla len vypekať. Na druhú stranu, kto by to potom všetko pojedol. :), alebo by sme sa možno museli celá rodina gúlať. Cez Vianoce každý rád maškrtí. Okrem tradičných medovníčkov vymýšlam každý rok nejaký nový recept, iné druhy koláčikov. Aj tie medovníčky väčšinou pečiem podľa nového receptu, aj keď nie vždy sú tie vylepšené recepty dobré. Keď som premýšlala, čo budem piecť tento rok, tak som si povedala, že sa idem inšpirovať tradičnou kuchárskou knižkou, ktorú som zdedila od babky. Tam som našla recept na vianočné orechové kolieska, pridala som nejaké ingrediencie a tak vznikli vianočné orechové toliariky. Recept je pomerne nenáročný na suroviny, základom sú len 4 suroviny a potom dochutíte podľa vlastných preferencií. Dokonca aj základná surovina, ktorou sú lieskové orechy, sa dá obmieňať. Môžete použiť pekanové, vlašské orechy alebo mandle. Ja som si nakoniec cesto rozdelila na 3 časti a do jedného som vmiešala citrónovú kôru, do dˇalšieho mandlovú a rumovú arómu.  Dá sa použiť aj pomarančová kôra, vanilka alebo škorica.

Suroviny: 

3 bielka zo šťastných sliepok
250 g mletých lieskových orechov
150 g práškového trstinového cukru
trošku soli

citrónová kôra
mandlová aróma
rumová aróma

vlašské orechy na zdobenie

Postup: 

Najprv si vymiešame z vaječných bielkov a štipky soli pevný sneh. Potom metličkou opatrne vmiešame polku trstinového cukru a ďalej miešame mixérom až kým sa sneh leskne. Nakoniec pridáme zvyšný cukor a najemno zomleté lieskové orechy.
Ja som si cesto teda rozdelila na 3 časti, do jednej som primiešala vačšiu kávovú lyžičku citrónovej kôry, do druhej kávovú lyžičku mandlovej arómy a nakoniec rumovej arómy.
Na plechy som si dala papier na pečenie a dvomi lyžičkami som vytvárala kopčeky, na vrch som dávala vlašský orech. Tolieriky som nechala takto 3-4 hodky a postáť a potom upiecť do rúry, pri 175 stačilo tak 9-10 minút. Treba to pozorovať závisí od rúry.
Keď vychladnú môžete ich dať dole z papiera na pečenie a zjesť alebo odložiť do nádoby na Vianoce.


Komentáre

Obľúbené príspevky