VIANOČNÉ MEDOVNÍČKY

Vianočné medovníčky sú moja klasika, bez nich si neviem Vianoce možno ani predstaviť. Túto vášeň pre pečenie medovníkov zdieľam s mojou maminou, asi túto lásku k medovníkom vo mne vzbudila práve ona.
Pamätám si, že keď som bola malá, tak to bola naša tradícia vždy cez víkend upiecť jednu dávku medovníčkov, v piatky sme väčšinou pripravili cesto (samozrejme, že tak štvrťku sme odjedli, lebo veď treba ochutnať, či je dobré ), soboty sme vaľkali, vykrajovali a v nedeľu ozdobovali.
Čo som po nej ale určite nezdedila je ozdobavací talent, mne to naozaj nejde. Keď som sa o to minulý rok pokúšala, tak sa mi podarili vyzdobit asi 2 medovníčky z 3 plechov ktoré som upiekla. Tak tento rok som ich len pekne potrela vajíčkom, aby sa krásne leskli a niektoré som ozdobila orieškami a niektoré obalila v práškovom trstinovom cukre.  Keď som vytiahla z rúry prvý plech a ochutnala prvý medovníček, hneď som  vedela, že mám málo cesta. Tento rok som napiekla tie najlepšie medovníčky na svete, sú voňavé, stále vláčne. Tak na druhý deň som už valkala ďalšie medovníkové cesto. A mamina doma napiekla ďalšie, tak zase aj tento rok máme 6 dóz medovníkov. Tak keby ste nestihli napiecťdodáme:), ale keď si ešte nájdete chvíľku času v tomto predvianočnom zhone, tak určite vyskúšajte recepty a napečte si. Bude Vám aj krásne voňať celý byt.


Suroviny:

280 g bezlepkovej múky Promix UNI
150 g práškového trstinového cukru (nepoužívajte krýštalový ani v zomletej podobe, medovníčky by Vám popukali)
50 g ALSAN masla
2 vajcia zo šťastných sliepok
2 väčšie PL medu
1 ČL sódy bikarbóny
1/2 ČL škorice
1/2 ČL zomletých klinčekov

vlašské orechy na ozdobovanie
1 rozšľahané vajíčko na potieranie

Postup: 

Najprv v miske zmiešame všetky sypké suroviny. V hrnci rozpustíme maslo, ktoré potom vylejeme do sypkých surovín, pridáme med a vajíčka. Cesto dáme do kuchynského robota a po vymiesení zabalíme do fólie a necháme do druhého dňa odležať v chladničke. Predtým než pôjdeme na druhý deň vaľkať, tak cesto necháme aspoň hodinku odležať vonku, aby získalo izbovú teplotu. Keby ste studené medovníčky dávali piecť, tiež by Vám mohli popraskať. Rúru si predhrejeme na 180 stupňov a medovníčky pečieme asi 10 minút, ale každý má inú rúru, preto je dobré medovníčky pozorovať, aby Vám neprihoreli. Po vybratí z rúry potrieme rozšľahaným vajíčkom. Ak si chcete medovník ozdobiť orieškom, tak ho treba dať na medovníček ešte pred pečením. Upečené medovníky je najlepšie poukladať na plech alebo podnos a neukladať hneď do dózy, aby sa Vám nepolámali alebo nepolepili.
Dobrú chuť a dajte vedieť ako Vám chutili.




Komentáre

Obľúbené príspevky