FIGOVO- ĎATLOVÝ PERNÍK

Tento príspevok píšem trošku dlhšie, mám za sebou trošku náročnejší pracovný týždeň, a tak mi chvíľku trvalo kým som sa pohodlne usadila k svojmu blogu.
Mám radosť, že sa mi znovu podarilo upgradnuť tradičný recept na perník, jeden už na svojom blogu mám, zo špaldovej a kokosovej múky, takže nie je úplne bezlepkový. Tento recept je ale určený naozaj aj všetkým bezlepkáčom, ktorí majú radi pravý figový džem a sušené ďatle. Ja mám šťastie, lebo som zásobu figových džemov priniesla ešte z minuloročnej dovolenky v Chorvátsku a ešte stále som ich neminula, ale vďaka úspechu tohoto perníkového koláču, to určite nebude dlho trvať. :) Tak poďme sa pustiť do receptu a potom už len dobrú chuť.

Ingrediencie:

200g Schär Mix C múky
200g ryžovej hladkej múky
300 g najemno zomletého trstinového cukru
3 kopcovité PL karobu
1 ČL mletej škorice
1 ČL jedlej sody bikarbony
1 ČL perníkového korenia
1 celý bezlepkový prášok do pečenia
300 ml bezlaktózového mlieka
100 ml slnečnicového oleja
4 vajcia
80 g vypeckovaných ďatlí
figový džem na potretie
kokoska na posypanie

Postup:

Rúru si predhrejeme na 150 stupňov a plech si vyložíme papierom na pečenie alebo dobre vymastíme maslom. Medzitým v jednej miske vyšľaháme sneh z bielkov a v druhej zo žĺtkov a snehu vyšľaháme krém. V ďalšej miske zmiešame všetky ostatné suroviny, prilejeme krém zo žĺtkov a opatrne primiešavame metličkou vyšľahané bielka. Cesto vylejeme na pripravený plech a vmiešame na menšie časti nakrájané vypeckované ďatle. Pečieme 30 minút a keď perník trochu vychladne, potrieme ho figovým džemom a posypeme kokosom.


Komentáre

Obľúbené príspevky