ORECHOVÁ BÁBOVKA

Už dlhšiu dobu som nepridala článok na blog s nejakým zaujímavým receptom. Nemalo by to znieť ako výhovorka alebo klišé, ale toho voľného času som mala pomenej a nejako mi chýbala aj inšpirácia na prípravu nejakého dobrého jedla dostatočne výnimočného, aby som sa s receptom podelila s Vami a dala ho na blog. :)
A tak som si upiekla bábovku. Jeden recept na bábovku už na mojom blogu je, napísala som ho minulý rok vo februári, tak ak by ste si ju niekto chceli urobiť, pridávam link. http://theveelicious.blogspot.com/2017/02/babovka.html . 
Tento recept ale využíva tzv. princípy FODMAP. Možno ste sa už niekedy s touto špeciálnou dietou stretli, v skratke na určité obdobie sa zredukuje príjem potravín obsahujúce sacharidy s krátkym reťazcom. Ja momentálne túto dietu testujem, keďže ma tak trošku k tomu prinútili moje zdravotné problémy. A tak som si ju naštudovala vďaka knihám a člankom sa každý deň inšpirujem a vymýšľam.  A napiekla som túto bábovku. Cesto je trošku hutnejšie ako klasická bábovka, ale je mňamózna. :)

Ingrediencie: 

200 g ryžovej hladkej múky Kroner
150 g tapiokového škrobu Paleo (predáva sa v špecializovaných obchodoch, kde nájdete aj značku Powerlogy, ja nakupujem napríklad v bratislavskom Freshmarkete)
100 ml bezlaktózového mlieka Mínus L
5 PL slnečnicového oleja
4 vajcia
135 g trstinového cukru
65 g stévie
1 prášok do pečiva s vínnym kameňom
5 PL mletých vlašských orechov 
horká čokoláda s pomarančovým olejom Vivani (nájdete v bioobchodoch)
maslo Mínus L a strúhaný kokos na vymastenie bábovkovej formy

Postup: 

V jednej miske do peny vymiešame vajíčka s cukrom a stéviou, postupne pridávame ryžovú múku, tapiokový škrob, prášok do pečiva. Potom vlejeme mlieko, olej a dobre premiešame. Nakoniec vmiešame vlašské orechy, ktoré sme si predtým najemno zomleli. Horkú čokoládu nasekáme nožíkom na menšie kúsky a vmiešame do cesta. Bábovkovú formu sme vymastili maslom a vysypali nastrúhaným kokosom, potom sme cesto vyliali do bábovkovej formy a dali piecť do vopred vyhriatej rúry na 180 stupňov. Pečieme približne 50 minút, či je bábovka upečená vyskúšame špajdlou alebo špáratkom, ak cesto nezostane prilepené, bábovka je dopečená. 
Dobrú chuť. 




Komentáre

Obľúbené príspevky