KOKOSOVÝ NEPEČENÝ KOLÁČIK

Nedávno som našla na jednej českej webovej stránke recept na nepečený banánový kokosový koláčik, podľa fotiek v recepte vyzeral tak neodolateľne, že som hneď po práci utekala do bioobchodu, nakúpila  všetky suroviny, aby som si cez víkend mohla dopriať maškrtenie pri kávičke a dobrej knihe alebo mojom obľúbenom kuchárskom časopise. Recept som trošku zmenila, niečo do neho pridala a niečo urobila inak. Ale je vážne vynikajúci a nikdy nezostanem len pri jednom kúsku.
Verím, že rovnakom bude chutiť aj Vám.

Ingrediencie na 1 okrúhlu formu:

Cesto:
1 šálka vlašských orechov
1 šálka kokosu
1 šálka ďatlí
1 PL medu
1 PL trstinovej melasy
2 PL holandského kakaa/ karobu

Plnka:
2 šálky kokosu
4 PL kokosového oleja
1 PL medu
2 banány
1/2 väčšieho červeného jablka

Kakaová/Karobová poleva:
4 PL holandského kakaa/karobu
3 PL kokosového oleja

Postup:

Najprv som si v kuchynskom tyčovom mixéri pripravila cesto. Do mixéru som najprv vložila orechy a kokos, odložila som po rozmixovaní do hlbšej misky. Potom som rozmixovala ďatle, ktoré som si vopred asi na hodinku namočila do vody, med a holandské kakao alebo karob (záleží od chuti a preferencii každého). Takto rozmixovanú ďatlovú hmotu som pridala do rozmixovaných orechov a kokosu, dobre premiešala a nakoniec ešte pridala 1 PL trstinovej melasy. Cesto som vyliala na tortovú formu vystlanú papierom na pečenie a utlačila prstami na súvislé cesto. Jabĺčko som si nakrájala na kolieska a poukladala na cesto.
Zvlášť som si v miske tyčovým mixérom rozmixovala kokos, kokosový olej, med a banány a nakoniec dobre premiešala vareškou, vysypala na cesto a opäť utlačila tak, aby plnka pokryla cesto po celej forme.
V menšom hrnčeku som na miernej teplote rozpustila kokosový olej a dobre premiešala s kakaom a vyliala na plnku.
Takto pripravený koláčik som už len dala do chladničky do rána stuhnúť, ale podľa pôvodného receptu stačí na zachladenie aj 2- 3 hodinky.



Komentáre

Obľúbené príspevky