PERNÍK TROCHU INAK

Perník jednoznačne patrí k mojim najobľúbenejším sladkostiam, a to nielen na Vianoce v podobe medovníčkov alebo perníkov, každý má pre ne svoj názov. Milujem jeho vôňu, chuť a ten pocit, keď sa v ústach rozpadáva. Priznám sa, že najviac ho milujem v kombinácií s kávičkou, čo je moja ďalšia závislosť. Tento krát som zapojila svoju kreativitu a vymyslela trošku netradičný perník. Perník všetkým veľmi chutil a minul sa skoro okamžite ako som ho položila na stôl.

Ingrediencie:

1 hrnček celozrnnej špaldovej múky
3/4 hrnčeka kokosovej múky
1/4 hrnčeka múky z lieskových orechov
1 1/2 hrnčeka trstinového cukru
150 ml mandľového mlieka
2 vajcia
1 1/2  ČL prášku do pečiva
1 1/2  ČL perníkového korenia
2 PL holandského kakaa
150 ml arašidového oleja
1 pohár zavarených višní

Poleva:
Citrón
40 g vlašských orechov
5 g trstinového cukru

Postup:

Trstinový cukor som si v kuchynskom mixéri rozomlela na jemný práškový cukor, ktorý som potom v jednej miske zmiešala s múkou, práškom do pečiva, perníkovým korením a holandským kakaom. Vymiešané vajíčka som v druhej miske zmiešala s mliekom a arašidovým olejom. Obe misky som potom dobre premiešala a nakoniec do vzniknutého cesta primiešala višne. Vyliala na maslom vymastený plech a vložila do vopred na 180 stupňov vyhriatej rúry. Piekla som 35 minút. Medzitým som si pripravila orechovú polevu; vymačkala som jeden citrón, šťavu premiešala so zomletými orechmi a práškovým trstinový cukrom. Po dopečení perníka, som ho potrela orechovou polevou a nakoniec dala piecť ešte na 7 minút.


Komentáre

Obľúbené príspevky